Quantcast
Browsing all 20 articles
Browse latest View live

YOUR MOUTH TASTES LIKE SUNSHINE BABY

Samma saker återkommer om och om igen. Det är så lätt att fastna i gamla mönster. Som om man gått bakåt i mognad och i självdistans. Som om man inte funderar på hur man mår längre. Iställer handlar man...

SHUT THOSE BOOKS, JOIN THE ARMY

Nu glömmer jag det som är viktigt igen. Det som är spännande, intressant och som utvecklar mig. Som lär mig saker om mig själv och om världen, hur jag ska ändra den och anpassa mig själv till den. Jag...

ANYTHING TO MAKE YOU SMILE

Läser tusen böcker på en och samma gång. Läser och inspireras av lösryckta meningar som är fina, arga eller fula. Tappar ofta tråden i stressen, stressen, stressen. Av jobbet, livet, sömnen och tiden,...

View Article

Det började med misär. Så klart. Jag blev jätteförkyld redan på planet till Madrid där vi mellanlandade och hade för lite nässpray med mig. Jag fick ta en näsborre i taget, spray i ena tills jag...

TUCO

Montevideo var inte så festligt, ganska litet och tomt. Detta berodde ju på att det var nyårshelg, alla som faktiskt bodde i staden var hemma med sina familjer och ville inte vara festliga med oss....

MAS BA

Vi hängde kvar i BA lite till. Vi gillade fortfarande stan. Lite bo-potential till och med. Det regnade i en kvart en gång och dagarna efter det var det till och med inte dödligt varmt. Precis lagom....

BERGEN

Så vi flög till La paz. Kvinnan på flygplatsen som vi betalade något oklar skatt till skrattade när vi sa att vi skulle till Cusco, "hela världen passerar den här vägen!". Vi kände oss lite turistiga...

TILLBAKA TILL LUFTEN

Vi tog bussen till Lima. Bussen hade lädersäten och det var en ny upplevelse att sova på läder. De spelade också en film om en amerikansk surffamilj där en av döttrarna fick armen avbiten av en haj....

BABY ALPACA

Schampo- och hudkrämsflaskorna pallar inte trycket. Vi åkte buss över gränsen Peru och Ecuador med en helt galen busschaufför, bråkande par (klockan var 03.30) och hundvalpar i pappkartonger. Vi skulle...

SELVA

Nu är det lite för länge sedan. Förlåt. Vi har varit ute på vift mycket, internetaccessen har varit sporadisk och min mobil och vår kamera blev stulna så det finns nästan inga bilder kvar. Men här...

COSTA

Vi åkte sedan tillbaka till Quito, vi bodde nu i roligare kvarter och festade igen. Vi drack samma fishbowl-drinkar och sov i en dorm med en kille som inte vaknade av sitt alarm. Ah. Första kvällen vi...

MOSA MOSA ASI VOCE ME MATA

Colombia har visat sig vara landet av oklara städer, macho-kultur och konstig gatumat. Visslande poliser är också en stor del av det. Vi åkte från den bästa staden Otavalo till Colombia med endast pepp...

JAG LJUGER OCH LJUGER, BARA LJUGER

Nu är jag sämre igen. Jag som lovade mig själv. Grejen är att jag tänker mer på att skriva nu än innan men jag gör det inte ändå. Än en gång ska jag försöka.Vi åkte i alla fall till Bogota (Word...

AYUDAME POR FAVOR

Cartagena är en galet bra stad. Vi kom dit och allt var dammigt och varmt, och efter Bogotás kyla så kändes det som att komma hem. Vi hittade ett okej hostel och hittade mat och allt var bra. Man...

NY TEKNIK

Jag har skrivit ett inlägg på mer än 3 st a4 och nu när jag vill publicera det så går det inte att ladda upp bilder. Hostelet vi är på nu är mitt ute i skogen och skryter med att de har el dygnet runt...

GALLO PINTO

Jag har glömt allt vi gjort nu. Min dator har inte funkat på massa veckor för att min kära syster hällde ner en kopp kaffe i den lagom till en frukost. Sedan dess har den gjort konstiga ljud, vissa...

I'M LEAVING TOMORROW/SEX IS LIKE A LOT OF FOOD

Vi lämnade en av våra nyzeeländare för att han hellre ville surfa (/lära sig surfa lika bra som mig) och satte oss på en buss till. Den tog 700 år, och vi stannade för att äta vid en kiosk som bara...

GUATE/TACO

Sedan åkte vi till Copán. Vi skildes åt från vännerna för vi orkade inte med en bussresa till på 20 timmar, så vi stannade på gränsen. Det visade sig vara en fantastiskt bra idé. Copán var nämligen...

AMERIKA OCH AMBITIONEN

Det var länge sedan vi tog det där flyget och gick igenom den där gränskontrollen där de tog kort på en och tog ens fingertryck. Det var länge sedan vi såg LAX-skylten försvinna i backspeglarna, sedan...

SVENSKHET - REPLIK TILL DAMON RASTI

Jag läser om politiker i Sveriges tredje största parti som slår runt i Stockholms innerstad med uppryckta järnrör och skriker oartigheter. ”Det här är inte ditt land, det är mitt land”. Jag läser Damon...

Browsing all 20 articles
Browse latest View live

Latest Images

Vimeo 10.7.0 by Vimeo.com, Inc.

HANGAD

MAKAKAALAM

Vimeo 10.6.0 by Vimeo.com, Inc.